۱۱ راهکار مبارزه با پیری زودرس

  • ۵ شهریور ۱۳۹۹
  • 0 نظر
  • admin
5/5 - (1 امتیاز)

چگونه با پیری مبارزه کنیم؟ (راز جوان ماندن)

برای اینکه جوان بمانید. برای اینکه زندگانی با نشاط پیدا کنید و از بیماریها و پیری زودرس فرار کنید باید مبارزه کنید آن هم یک مبارزه اصولی و بسیار ساده در زیر نمونه ای از آن را در ۱۱ ماده شرح میدهم. اگر خسته و کسل نمی شوید میتوانید مطالعه و شما هم مورد استفاده قرار دهید.

راز جوان ماندن

 

۱. اجتناب از پرخوری و خوردن غذاهای مانده و چرب :

اگر به سلامتی و طول عمر خود علاقمند بوده و ارزش قائل هستید باید از پرخوری و خوردن غذاهای مانده و گوشتی و چربی 《مخصوصا از چربی حیوانی》درشب و شیرینی جات از هر نوع که باشد (علی الخصوص کسانی که در سنین بالا بوده و چاق هم هستند) دوری نمایید که انسان را چاق و خون را کثیف و مسموم می نماید مخصوصاً با مصرف برخی داروهای شیمیایی طب جدید و مدرن که پیری زودرس را برای شما فراهم و دائم به بیماری‌های مختلف گرفتار و عمر خود عمر را کوتاه خواهید ساخت.

اجتناب از پرخوری

 

۲. تصفیه خون:

خون خود را پیوسته پاک و تمیز نگه دارید و چیزهایی که خون را کثیف و غلیظ می نماید بپرهیز که از مسمومیت  آن جلوگیری شود. چون مسمومیت ابتدای مبتلا شدن به اغلب بیماری هاست. در این زمینه و برای تصفیه خون بهترین راهکار از نظر طب سنتی و اصیل  ایرانی حجامت کردن است.

۳. مصرف روزانه ۸ لیوان آب :

بدن انسان (به استثنای افراد چاق) روزانه ۸ لیوان آب احتیاج دارد، چه از راه خوردن میوه های آبدار و چای و یا نوشابه های دیگر که کلیه و کبد و مجاری ادرار تمیز و شستشو داده و سموم بدن را به وسیله عرق و ادرار خارج سازد.

۴. سحرخیزی و زودخوابیدن در شب :

شب ها را زودتر به بستر برود و صبح ها زود از خواب برخیزید چون سرشب خوابیدن بهتر از آخر شب است و یک ساعت خواب شب برابر است با ۵ ساعت خواب روز.

تاریکی شب را خداوند برای استراحت و خواب آفریده است تاثیر بسزایی در آرامش اعصاب دارد. این چنین خواب عمیق تر سلامتی را تامین و انسان را هوشیار و نیرومند می نماید. به این دلیل گفته اند عقل سالم دربدن سالم است پس سحرخیز باش تا کامروا شوی.

۵. جلوگیری از ابتلا به یبوست :

همیشه توجه به مزاج خویش داشته باشید که به یبوست گرفتار نگردید و پرخوری هم ننمایید که هر دو سلامتی انسان را به خطر می‌افکند. اگر مزاج منظم نباشد هر گونه مداوا بی‌نتیجه است.

به همین دلیل پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم  می فرمایند : المعده بیت کل داء و الحمیه راس کل دواء

یعنی : پری معده و شکم خانه هر درد و پرهیز سرآمد هر دوایی است.

۶. خوردن لبنیات :

خوردن لبنیات به خصوص ماست را همیشه با غذای روزانه فراموش نکنید. البته در نظر داشته باشید که بهتر است ماست را بعنوان میان وعده یا دسر غذا استفاده کنید و هیچ وقت همراه غذاهای گوشتی از ماست استفاده نکنید.

۷. تنفس عمیق :

نفس کشیدن عمیق مخصوصاً در صحرا و دامنه کوه که سبز و خرم باشد خیلی پر فایده است.  علی الخصوص از اول اذان صبح تا طلوع آفتاب که هنوز هوا آلوده نگردیده و پاک و صاف است. حتی در پشت بام منزل یا ایوان یا حیاط می‌توانید نفس عمیق بکشید.

۸. ورزش و پیاده روی :

ورزش و پیاده روی در هوای آزاد، اقلاً روزی دو ساعت با قدم های بلند راه پیمایی کنید که بستگی به تقویت جسم و روح دارد. هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید اگر چه وقت هم کم باشد ده دقیقه وقت خود را به ورزش اختصاص دهید.

۹. افراط در امور جنسی :

افراط و زیاده روی در امور جنسی برای قلب خطراتی به بار می آورد میزان نزدیکی بر حسب سن اشخاص فرق میکند.

مخصوصاً در سنین بالا و فعالیت و کار روزانه توأم با مصرف مشروبات الکلی و جامع  شیانه به‌طور حتم برای قلب مضر و خطر سکته های قلبی را ایجاد میکند. کلیه ها را ضعیف و به پروستات هم صدمه می رساند و بدن را لاغر و نور چشم را ضعیف و مغز را خشک و انسان را فلج می نماید و لذت جماع را هم میبرد و ساق پاها و رگها را سست و موی سر و ریش را زودتر سفید و پوست بدن را هم درشت و زبر خواهد ساخت و عمر را کوتاه خواهد کرد.

۱۰. عدم استعمال دخانیات: 

از استعمال دخانیات و مشروبات الکلی دوری کنید.

۱۱. پرهیز از بحث و جدل:

تا می‌توانید در جنگ و ستیز و بحث های بیجا پرهیز کنید و خون خود را آلوده و کثیف نسازی همیشه خود را شاد و آرام نگه دارید و روحیه خود را تقویت نمایید. که آن هم روش های مختلفی دارد یکی از شرایط آن تلقین به نفس است.

به گفته دکتر (ژان کونزله)  نخستین شرط جوانی خودداری از برانگیختن عواطف منفی مثل خشم اندوه و حسد است. فکر کنید وقتی به شخص خشم و غضب  دست می دهد آنقدر دامنه پیدا کند کار به یک جنایت بکشد.

باید جلوی بی‌صبری را از سرچشمه گرفت هر وقت به شما غضب دست داد فوری توجه خود را از آن عمل که مایه تغییر حال شما شده به کلی رو برگردانید و به عفو و بزرگی و رحمت بی پایان خداوند و کوچکی خود فکر کنید قطعا غضب شما فرو می نشیند.

اینها همه مسایل و راهنمایی هایی بود که به شما ارائه شد قصه همین بود که طریقه به دست آوردن یک زندگانی را به شما بشارت دادند که وسیله رسیدن به آن را دریابید.

اگر می خواهید در خزان عمرتان از این اندرز ها بی نیاز باشید در ابتدا تمام صفات موثری که شخص باید دارا باشد کسب کنید و اصلاح عیوب جسمی که فعالیت روحی را فلج می کند از خود دور نمایید و استعداد و قدرت های نهفته خود را بیدار کرده تقوای خود آزادی کامل بخشید.

خوشبختی و ثمرات نیکو مخصوص کسانی است که این اندرز ها را پیروی کرده و از آنها به نفع خود بهره برداری نمایند سرچشمه نشاط و شادکامی و راز سلامتی و راز سلامتی و طول عمر خواهد شد.

پرهیز از عصبانیت

آنچه که جزء عمر محسوب نمی شود :

اسکندر مقدونی درضمن جهانگردی به شهری از شهرها میگذشت دید دارای هوای بسیار لطیف و نهرهای سرشار و باغستان های با طراوت و خرم است دستور داد توقف کنند تا از مناظر طبیعی و آب و هوای آن شهر چند روز استفاده کند. در ضمن عبورش به قبرستان شهر افتاد و دید روی سنگ قبرها مدت عمر افراد دو سال چهار سال و پنج سال نوشته شده است تعجب می کند که با این آب و هوا و مواظبت طبیعی چرا باید عمر این مردم این اندازه اندک باشد رمز این مطلب را از پیر مردی از اهالی آن شهر می پرسد.

او می گوید: در طول زندگانی آن مدت را عمر خود حساب میکنیم که مصرف شود و آن اوقاتی را که در محضر دانشمندان صرف می شود و کسب علم و دانش می کنیم، از عمر حساب نمی کنیم.

 

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)
نوشته های مرتبط

نکات لازم برای یک آشپزی سالم

یک کدبانوی خانه دار قبل از اینکه بخواهد هرگونه غذایی را طبخ کند.باید یکسری از اصول

میوه و خوراکی های قرآنی

میوه ها و خوراکی ها ی قرآنی : در قرآن کریم، آیات زیادی در مورد تغذیه وجود دارد. خداوند در […]

عوارض استفاده از لوازم آرایشی در خانم ها

میل به زیباتر شدن، بسیاری از بانوان را به استفاده از لوازم آرایشی سوق میدهد.

رهنمودهای اسلام درباره بهداشت غذایی

رهنمودهای اسلام درباره بهداشت غذایی رعایت دستورات بهداشتی در خوردن و آشامیدن

خواص شگفت انگیز جوانه غلات و حبوبات

استفاده از جوانه غلات و حبوبات متاسفانه بیشتر افراد جامعه از جوانه ها به طور منظم استفاده نمیکند

راز های سلامتی از زبان حضرت علی (ع)

متاسفانه بسیاری از غذاهای امروزه ایرانی مصنوعی و شیمیایی و مضر است

نگاه اسلام به مقوله سلامتی

تعریف اسلام از سلامتی : اسلام، مبدا سلامت را خود خداوند می داند؛ و «سلام» را بعنوان یکی از نام […]

مقایسه درمان با طب سنتی و طب نوین

مقایسه درمان طب سنتی با طب مدرن : کسی که در این دنیا برای سود و خوشبختی جامعه کوشش نکند […]

جدیدترین کالاها
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه