رازهای طول عمر بالا به قلم دکتر هیندهده

  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
  • 0 نظر
  • admin

دکتر ادوارد هوکردیویی که معتقد به کم خوردن بود می گفت اشخاص پرخور انرژی خود را از دست می دهند وی می گفت صبحانه نباید بیش از یک قهوه و کمی آب چیز دیگری باشد.

زیرا خوابیدن و خوشحال و شاد بودن برای سلامت و تندرستی بیش از غذا اهمیت دارد.

غذای ساده و سبک امکانات فعالیت و کار را افزایش می دهد اصول اساس دکتر هیندهده که یکی از متخصصین با نفوذ در تمام که اصل او دانمارکی است به آنچه که میگفت عمل می نمود.

و دستورات اور را مردم دانمارک اجرا میکردند و نتیجه آن را هم به چشم می دیدند و آمار تلفات به سرعت پایین آمده و بیماری ها به سرعت کاهش یافته بود.

ایشان معتقد بود که آفتاب، هوا، ورزش و رژیم غذایی خیلی ساده، بهترین وسایل درمان و شفا  دادن بیماری ها و تقویت و تندرستی می باشد.

چنانچه شما علاقه مند هستید بدانید که دکتر هیندهده چه نظریه ای در تغذیه دارد و اصول او در این باب چیست ؟ شما را به خواندن مطالب زیر دعوت می کنم.

کتاب راز سلامتی و طول عمر اثر رفیع حمیدپور

6 راز طول عمر به قلم دکتر هیندهده :

  1. یک غذای ساده که از نان کامل، سیب زمینی، کره، شیر و سبزی های تازه ترکیب شده باشد.
  2. مشروبات الکلی و دخانیات را هرگز نباید مصرف کرد، تا آنجایی که ممکن است آب صاف و گوارای چشمه را بنوشید یا آب معدنی آشامیدنی های گرم را با شکر قرمز و خامه و قهوه و غلات ترتیب دهید و قهوه مصنوعی را به جای قهوه حقیقی استعمال کنید، در مورد چای هم چای کم رنگ بنوشید.
  3. شب ها زود بخوابید و صبح زود از خواب برخیزید و وقتی از خواب برخواستید تمام بدن را با آب سرد بشویید، ورزش کنید و به کارهای باغبانی منزلتان مشغول شوید و با سرعت قدم بلند راه بروید.
  4. از شوفاژ سانترال دوری کنید. (شوفاژ سانترال در تابستان سرما و در زمستان گرما می دهد.)
  5. لباس گشاد و نازک بر تن نمایید و تن خود را در معرض آفتاب قرار دهید.
  6. غذای مقوی و مغذی مانند: گردو، انجیر، پنیر و نان کامل از مواد ساده و بی چربی استفاده نمایید.

6 راز طول عمر به قلم دکتر هیندهده

 

برای ادامه حیات و زندگی توام با نشاط ، غذای کم که پر از انرژی و ویتامین و املاح پروتئین دار مورد نیاز بدن باشد، استفاده نمائید.

[۱۱ راهکار مبارزه با پیری زودرس]

آیا خام خواری باعث افزایش طول عمر می شود؟

امروز بر کسی پوشیده نیست که حرارت در مواد غذایی گذشته از اینکه ویتامین ها و مواد حیاتی دیگر را کم و بیش ضایع کرده و از بین می برد.

ساختمان سایر مواد مانند : آلبومین ها، املاح، اسیدها، بازها(قلیایی)، چربی ها  و مواد نشاسته ای را نیز به هم زده و سلول های بدن را که ناچار باید از آنها غذای خود را به دست آورند، دچار کمبودهایی می کند.

بنابراین غذای پخته تمام مواد خود را ازدست می دهدو کم کم سلول ها را دچار کمبود نموه و رنجور می سازد سپس اعمال فیزیولوژیک آن را مختل می سازد و آن را از حالت تعادل بیرون می سازد.

می دانیم که سلول دارای دو عمل اصلی حیاتی است، یکی  تغذیه و دیگری تولید مثل حال وقتی در نیتجه چندین سال کمبود ویتامین و سایر مواد حیاتی اعمال فیزیولوژیک سلول مختل شدرنجور می شود.

چنانچه این اختلال بیشتر در عمل تغدیه صورت پذیرد، بیماری های تغدیه ای مانند: رماتیسم، نقرس، مرض قند و غیره بوجود می آیندو در صورتی که اختلال بیشتر در عمل تولید مثل اتفاق بیافتدسرطان تولید می شود که چنگال خود را بی رحمانه در بافت های رنجور فرو میکند.

عوارض پخته خواری :

بدیهی است که بیماری هایی که از پخته خواری دامنگیر بشر به دو دسته ای که در بالا گفتیم محدود نمیشود بلکه به مضمون این حدیث که (امعده راس کل الداء) باید معتقد بود که تمام بیماری ها از معده یعنی از تغذیه غلط ناشی میشوند.

با پخته خواری تمام سلول های بدن را آزرده و رنجور می سازیم چون مواد غذایی پخته قادر نیستند سلول ها را سرحال و کاملا زنده نگهدارند.

به همین دلیل در اغلب دستورهای پزشکان یکی دو ویتامین همیشه گنجانده میشود، این کمبودها در کشورهای پیشرفته و خیلی متمدن که با بیشتر با غذاهای کنسرو پخته و یخ زده سروکار دارند بیشتر به چشم می خورد.

ان شاالله در مقالات بعدی بطور مفصل در مورد خام خوری و اینکه خام خواری مطلق صحیح یا غلط است صحبت خواهیم کرد.

کتاب 15 روز تا سلامتی اثر جمشید خدادادی

ایا خام خواری باعث طول عمر میشود؟

 

آیا روابط اجتماعی (صله رحم) بر طول عمر تاثیر دارد؟

صله رحم به معنای ارتباط داشتن با خویشان و بستگان می باشد. در ادیان مختلف و آموزه های دینی بخصوص در دین اسلام و قرآن و احادیث معتبر بطور فراوان به مسئله صله رحم تاکید شده است.

نکته جالب اینجاست که در بسیاری از احادیث به تاثیر مستقیم صله رحم و افزایش عمر انسان اشاره شده است.

بطور نمونه :

قال ابوالحسن الرضا (علیه السلام ): یکون الرجل یصل رحمه فیکون قد بقی من عمره ثلاث سنین فیصیرها الله ثلاثین سنة ویفعل الله ما یشاء.

امام رضا (علیه السلام ) فرمود: کسی که سه سال از عمرش باقی باشد، اما صله رحم انجام دهد، خداوند بزرگ سی سال بر عمرش اضافه می کند و خدا هر چه اراده کند، انجام می دهد.

از اواخر دهه 1980، مطالعات نشان می دهد افرادی که از روابط نزدیک با خانواده و دوستان خود لذت می برند بیشتر از افرادی که منزوی و تنها هستند زندگی می کنند.

محققان جهت درک بهتر تاثیر روابط اجتماعی بر افزایش عمر، 148 مورد مطالعاتی روی بیش از 30000 خانواده انجام دادند.

میانگین متوسط سن شرکت کنندگان در این تحقیقات 64 سال بود و محققان به طور متوسط ​​7.5 سال آنها را دنبال کردند و فراوانی و نوع روابط اجتماعی و نتایج سلامتی از جمله مرگ و میر آن ها را ارزیابی کردند.

بر اساس بررسی انجام شده، نویسندگان این متاآنالیز تخمین زده اند که افراد مسن با روابط اجتماعی کافی در مقایسه با افراد منزوی یا روابط اجتماعی ضعیف، 50٪ احتمال زنده ماندن بیشتر دارند. آنها همچنین تخمین زدند که افرادی که به طور منظم با دوستان، خانواده و همسایگان خود تماس دارند تقریباً دو برابر مزایای طول عمر ناشی از ورزش منظم یا حفظ وزن طبیعی دارای مزیت بقا هستند.

صله حم و افزایش عمر

 

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

نکات لازم برای یک آشپزی سالم

یک کدبانوی خانه دار قبل از اینکه بخواهد هرگونه غذایی را طبخ کند.باید یکسری از اصول

میوه و خوراکی های قرآنی

میوه ها و خوراکی ها ی قرآنی : در قرآن کریم، آیات زیادی در مورد تغذیه وجود دارد. خداوند در […]

عوارض استفاده از لوازم آرایشی در خانم ها

میل به زیباتر شدن، بسیاری از بانوان را به استفاده از لوازم آرایشی سوق میدهد.

رهنمودهای اسلام درباره بهداشت غذایی

رهنمودهای اسلام درباره بهداشت غذایی رعایت دستورات بهداشتی در خوردن و آشامیدن

خواص شگفت انگیز جوانه غلات و حبوبات

استفاده از جوانه غلات و حبوبات متاسفانه بیشتر افراد جامعه از جوانه ها به طور منظم استفاده نمیکند

راز های سلامتی از زبان حضرت علی (ع)

متاسفانه بسیاری از غذاهای امروزه ایرانی مصنوعی و شیمیایی و مضر است

نگاه اسلام به مقوله سلامتی

تعریف اسلام از سلامتی : اسلام، مبدا سلامت را خود خداوند می داند؛ و «سلام» را بعنوان یکی از نام […]

مقایسه درمان با طب سنتی و طب نوین

مقایسه درمان طب سنتی با طب مدرن : کسی که در این دنیا برای سود و خوشبختی جامعه کوشش نکند […]

جدیدترین کالاها
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه